• 12998506_1029437697123747_8210941985331536544_n

REMS -solo exhibition-


DATE 2016/4/14(FRI) – 16(SAT)
open/start 17:00/22:00

ABOUT

フランス人ストリートアーティスト、REMSの個展を3日限定で開催いたします。
彼はヨーロッパ各地で活動する9人のフランス人アーティスト集団 “Ghetto Farceur”の首謀者であり、各地にたくさんのミューラルアートを残しています。
急遽決定したこともあり、日数も3日間と短いですが、ヨーロッパの同世代の活動を知る貴重な機会。
金曜日には同じく急遽決定したイベントにぶつけてライブペイントをペインター”アベムツミ”とコラボレーションで行います。

(Kenji Daikoku / AMP )

ARTIST

REMS
http://fistjoking.tumblr.com/

イメージの力に魅了され、独学で創造性を習得してきたRems(レムズ)は、2004年に壁へのスプレーペイントを開始し、以来伝統的なグラフィティに取り組む革新的な方法を模索し続けている。
Remsが壁に描く作品は、精密で類稀な蛍光世界を開発し、未来的で型にはまらないグラフィティを追い求めることで、時として閉鎖的なグラフィティ世界の習わしを転覆させようとする意思に突き動かされている。これを遂行するため、Remsはスプレー道具の提供する無限の可能性を利用し、そして技術的制限や制作の規模を体系的に押しのけ、また新しい制作過程を探索している。
2008年、Remsは、フランス、モントリオール、そしてロンドンの9人のフランス人アーティストを集め、Ghetto Farceurという集団を創設した。彼らは、この革新的で他にはない精神を守るため世界中を巡り、超現実主義と彼らの対照的な世界が完璧に融合された巨大な壁画を制作している。
2011年初頭、”Handicapable”というコンセプトが生まれ、RemsとアーティストBimsによって実行された。このプロジェクトではお互いの壁やキャンバス制作を混ぜ合わせ、彼らは自身らの作品に、目隠しペインティングや左手描き、お互いの手首をロープで繋ぐ等、特定の制約を与えた。
イラストから抽象化へ、レトロから未来派へ、線から突出物へ、もしくは、絵画と展示との中間において、Remsの作品では構造と体積が際立ち、蛍光色の狂気の中で流動的かつ明解なセットとして整えられている。

PROFILE
Creatively self-taught and fascinated by the power of the image, Rems turned in 2004 to the spray paint on wall and has since explored an innovative way of approaching the traditional Graffiti.
Developing a precise and singular fluo universe, seeking a futuristic and uninhibited graffiti, his work on wall is driven by his will to upset the codes of the Graffiti environment that at times feels introverted. To this end, Rems uses the infinite possibilities offered by the spray tool and by systematically pushing away the technical limits and production sizes, or by the exploration of new processes of creation.
In 2008, Rems gathered nine French artists distributed in France, Montreal, and London to create the Ghetto Farceur collective. In order to defend their innovative and offbeat spirit by travelling around the world, together they produce huge frescoes, which are complete fusions of their surrealist and contrasted universe.
In early 2011, the concept “Handicapable” was born, which Rems implemented together with artist Bims. Mixing their wall and canvas realizations, they imposed in their work certain constraints such as blind-painting, painting with left hand, and painting while bound to one another by a rope at their wrists.
From the illustration to abstraction, from retro to futurism, from lines to extrusions, or between paintings and installations, in Rem’s work the structures and volumes stand out and get organized in a fluid and coherent set in its fluorescent madness.
Adrian Pusher (DJ)

rakqa (live)